sunnuntai 17. kesäkuuta 2012

Valmistujaiset

Päätin hankkia itselleni ammatin, ja menin syksyllä 2010 Omnian ammattiopistoon opiskelemaan liiketaloutta. Sisäänmenoraja oli silloin muistaakseni 14 vai 16 pistettä, itselleni niitä kertyi pääsykokeesta 22. Eli sisäänpääsy oli helppoa. Tässä kolmen vuoden koulutusohjelmassa jaksoin roikkua kaksi vuotta, tai oikeastaan puolitoista, sillä viime syksyn vietin eristettynä ulkomaailmasta BB-talossa. Mutta koska olen niin pätevä, osaan kaiken, tajuan kaiken ja naiset mua rakastaa, niin suoritin kouluni loppuun ja valmistuin Talous- ja toimistopalvelujen merkonomiksi 2.6.2012, eli tossa pari viikkoa sitten. Koska en tykkää olla häviäjä, otin kaikista opintokokonaisuuksista kiitettävän arvosanan, paitsi tilinpäätöksestä jouduin tyytymään hyvään. No, yrirtäppä itse selviytyä tilinpäätöskurssista läpi ilman, että olet opiskellut kirjanpitoa. Ei ihan helpoin tehtävä!
Luokkani valmistuneet: Emma, Katja, Tanja, Janita, Niina
No, tässä nyt kuitenkin ollaan. Koulusta valmistuneena ja työttömänä. Jos joku vitun apinarunkkarivammanenkateellinenkusipäämulkku lukee tän ja alkaa yksin siellä avautua, että mee töihin ja lopeta valittaminen, niin jätäppä avautumatta ja vedä ittes jojoon ja hyppää sillalta, mua ei ihan oikeesti kiinnosta.

2.6.2012 oli ihan kohtuullisen hupaisa päivä. Edellisenä iltana mun kylppärin hanasta loppu lämpimän veden tulo. Vetelin tunnin yksin kilareita, kunnes joku korkeampi taho vihdoin kuuli mut ja vastasi rukoukseeni: kylpyhuoneessa on nyt lämmintä vettä! Jippikayjei, pääsin suihkuun! Lauantai-aamuna menin ensin koululle yhdeksältä hakemaan todistuksia, sen jälkeen lähisuvun kanssa Sokos Hotel Tapiola Gardenin Sevillaan syömään. Sitten muutamia kavereita tuli käymään meillä ja ennen puolta yötä eräs kaverini heitti meidät autolla Helsingin keskustaan. Suunta kohti Amarilloa. On se jännä, että huomasin olevani tosiaan niin köyhä, että mulla oli päällä samat rintsikat kun puol vuotta sitten vapistessani Amarillonssa Susannan ja Elinan haastateltavana Big Brother -talosta ulostauduttuani. Ja mun leggingsitkin olivat asuneet Big Brother talossa kanssani 15 viikkoa.

Amarillossa oli sen verran tylsää, että vaihettiin mestaa Onnelaan. Siellä oli ihan hullun kuuma, mutta kai nyt kun mä oon niin hot ;) Mä haluun valistaa kaikkia lukijoita, että alkoholin nauttiminen on vaarallista. Mä join siideriä ja mun suuhun tuli jääpala ja kun mä purasin sen, multa lohkes hammas. Voi kamalaa, mitä me nyt tehään?! Ja vastaus kuului mun suusta: Juodaan lisää ja mennään tanssimaan!

Kohtuujännää, että kun lähtee juhlimaan Espoossa ja siirtyy yöllä Helsinkiin, niin loppujen lopuksi sitä löytää itsensä Hyvinkäältä. Kiitos VR:n, pääsin sunnuntai-iltana takaisin kotiin. Legginseissä oli reikä, valmistujaislakissa karpalolonkeroa ja vasemmassa silmässä silmätulehdus. En suosittele nukahtamista piilolinssit silmissä! Kokonaisuudessaan kuitenkin harvinaisen hauska ja sopivan random ilta. Pitää sitä elämässä toisinaan jotain jännitystäkin olla ;)
Ja sitten voisin kertoa vielä, että miten helvetissä näin kauniin ja seksikkään lookin saa aikaan. Hiukset tilattu Ruotsista Delightfulhairista ja frendini Niina sinetöi ja teippas ne mun päähän ja leikkas. Ripset ja geelikynnet mulle askarteli mun kaveri Henni. Mekko Seppälästä, leggingsit ostettu Sokoksesta joskus viime elokuussa. Kengät Andiamosta. Laukun taisin ostaa Silja Linen Ruotsinlaivalta viime tammikuussa. Valmistujaislakki tilattu Salon.fi:stä. On se muuten kumma, että miten amislakki maksaa yli kaksi kertaa enemmän kuin mun yo-lakki aikoinaan maksoi... Oikean käden rannerenkaat hankittu aikoja sitten just jostain H&M:stä, vasemman käden koru on ystäväni Kirsin tekemä. Rimmel sponsoroi varpaitteni vaaleanpunaisen kynsilakan ja suurimman osan meikeistäni. Tai siis Rimmel sponsoroi viime vuonna erästä tässä blogikirjoituksessa jo useasti mainitsemaani tosi-tv-formaattia, josta sitten sain itselleni kasan Rimmelin tuotteita kun Suvi pyysi toivomuskaivolta meille tytöille kaunistautumista. Hiusten pesussa ja stailauksessa toimivat Amargan, TRESemmé, Schwarzkopf ja joku halvin suoristusrauta mitä marketissa myydään. Ihon rusketus haettiin Fresh Solarium Malmilta, apuna Tanshop.fi:n Playboy-tuotesarja. Helvetin kauniista kasvonpiirteistä saa kiittää Isä ja Äiti Westerlundia. Ja mahtavasta luonteestani, huumorintajustani ja tyylitajustani saa kiittää/syyttää kaikkia elämässäni ikinä vaikuttaneita ihmisiä.

Hauskaa kesää kaikille ja muistakaa välillä lomaillakin. Joko vuosilomalla lomarahoilla, tai vaihtoehtoisesti työttömänä työttömyyskorvauksilla ;)

Terveisin: Tanja, Merkonomi palveluksessanne!

1 kommentti: